رئیس امور آب و فاضلاب گناباد گفت: هم اکنون ۱۰ کیلومتر از خط انتقال آب این شهرستان معادل هشت درصد فرسوده است که این موضوع بزرگ‌ترین چالش تأمین آب گناباد به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۵۶۰۶۹۸
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، مجید اکرادی با بیان اینکه طول خط انتقال آب گناباد ۱۲۰ کیلومتر است، اظهار کرد: افزون بر ۹۹ درصد اتفاق‌های خط انتقال آب شرب در این شهرستان در ۱۰ کیلومتر خط انتقال فرسوده روی می‌دهد.

 وی با اشاره به اینکه جهت اصلاح خط انتقال آب در گناباد ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، افزود: تاکنون برای اصلاح هفت کیلومتر از خط انتقال فرسوده این شهرستان با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

 رئیس اداره امور آب و فاضلاب گناباد از بروز ۲۴ اتفاق از ابتدای سال جاری تاکنون در خط انتقال آب شرب این شهرستان خبر داد و اعلام کرد: خط انتقال گناباد بعد از مشهد طولانی‌ترین خط انتقال استان خراسان رضوی است که به دلیل فرسوده بودن بخش‌هایی از آن اتفاق‌های زیادی در مسیر این خط انتقال رخ می‌دهد.

 وی مطرح کرد: ایجاد شیرهای فشارشکن برای توزیع عادلانه و کاهش هدررفت و اتفاقات، ایجاد مخزن مشترک آب برای روستاهای اقماری شهر گناباد با اعتبار ۱۷۰ میلیارد ریال، احداث مخزن یک هزارمترمکعبی شهر روشناوند از توابع بخش مرکزی شهرستان با ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار، شناورسازی پمپاژ خط انتقال به‌منظور کاهش هزینه‌های نگهداری و افزایش توان انتقال آب و حفر پنج حلقه چاه برای شهر بیدخت و سیدآباد را از جمله طرح‌های در دست اقدام امور آب و فاضلاب شهرستان طی سال جاری است.

 اکرادی با اشاره به اینکه ۳۴ دشت گناباد در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارد، تصریح کرد: با ۱۰ انشعاب غیرمجاز از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان برخورد و پرونده‌های آنها تکمیل و در حال ارسال به مراجع قضایی است.

 وی توضیح داد: برای کاهش مشکلات تأمین آب شرب مناطق شهری و روستایی گناباد، ۱۲ حلقه چاه در تابستان امسال اجاره و ۹ میلیارد ریال بابت اجاره آنها پرداخت شد.

 رئیس اداره امور آب و فاضلاب گناباد با اشاره به اینکه الگوی مصرف آب برای مشترکان ۱۵ مترمکعب در ماه است، گفت: ۴۵ درصد مشترکان شهرستان بیشتر از الگوی مصرف آب مصرف می‌کنند.

 اکرادی خاطرنشان کرد: لوله‌کشی خط انتقال آب سایت زعفرانیه نهضت ملی مسکن گناباد اجرا شده و سایت‌های میدان نماز این شهر و سایت‌های شهرهای بیدخت و روشناوند نیز در دست اجرا است.

 وی ادامه داد: ۴۸ هزار مشترک تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب گناباد قرار دارند و اکنون حدود ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی به جز ۱۰ روستای با جمعیت پایین، تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب گناباد قرار دارند.

 آب موردنیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب موردنیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

 همچنین آب و فاضلاب گناباد با دارابودن عمیق‌ترین چاه‌های آب شرب استان خراسان رضوی با عمق بیش از ۳۰۰ متر در شهر کاخک و بهره‌گیری از ۳۷ ایستگاه پمپاژ، وظیفه تأمین و توزیع آب شرب ۴۸ هزار مشترک چهار نقطه شهری گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و ۷۵ روستا با جمعیت روستایی ۳۳ هزار نفر و ۵۴ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت شهری را عهده‌دار است.

 امور آب و فاضلاب گناباد دارای ۶۸۹ کیلومتر شبکه توزیع و ۵۰۸ کیلومتر نیز خط انتقال آب است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار